Konkurs Be The Best jest specjalnie dla Ciebie – podziel się z nami swoimi pomysłami oraz kreatywnością i wygraj!
Czekają na Ciebie nagrody pieniężne, a także propozycja płatnych praktyk, w trakcie których za zadanie będziesz mieć wdrożenie swojego projektu w naszych zakładach.
Jak to działa?
- Wybierz jeden z podanych tematów konkursowych
- Samodzielnie lub w dwuosobowym zespole opracuj projekt na realnym case study
- Skonsultuj swoje pomysły z naszymi specjalistami – opiekunami projektów
- Stwórz autorskie rozwiązania stojących przed nami wyzwań
- Zdobądź cenne nagrody oraz doświadczenie w międzynarodowym koncernie
Konkurs przeznaczony jest dla studentów wszystkich uczelni! Projekty konkursowe oceniane będą przez zespół specjalistów z danego działu fachowego, którzy rozpatrywać je będą pod kątem funkcjonalności, skuteczności działania, łatwości obsługi i uwzględnienia określonych w zadaniu wytycznych.
W każdym z tematów, trzy zespoły, które uzyskają najwyższe oceny, otrzymają tytuły laureatów konkursu Be The Best oraz:
- I miejsce – 10 000 zł + możliwość realizacji płatnych praktyk w zakładach VWP
- II miejsce – 5 000 zł
- III miejsce – 2 000 zł
Harmonogram 2024/25*
Przyjmowanie zgłoszeń - Grudzień 2024
Spotkanie uczestników z opiekunami - Styczeń 2025
Prace nad projektami - Styczeń-Marzec 2025
Przesłanie ostatecznych projektów - Marzec 2025
Prezentacje finałowe - Kwiecień-Maj 2025
Ogłoszenie zwycięzców - Maj/Czerwiec 2025
*Harmonogram jest elastyczny i terminy mogą ulec zmianie.
Poprzednie edycje
Zobacz, z jakimi tematami zmagali się uczestnicy poprzednich edycji.
- Porównywanie danych procesowych urządzeń wykorzystywanych w budowie karoserii
- Cyfryzacja danych wykorzystywanych do przeprowadzenia kontroli polakierowanej karoserii
- Aplikacja WEB wykorzystywana do analizy ilościowej i jakościowej błędów występujących na powierzchniach karoserii w procesie lakierowania
- Digitalizacja wydruków montażowych w obszarach podmontaży w celu optymalizacji procesów
- Autonomiczny transport wybranej sekwencji z uwzględnieniem automatycznego załadunku i rozładunku oraz przejazdu po rampie o nachyleniu 9%
- "Pomysły na obniżenie emisji CO2 i kosztów energii w działalności Volkswagen Poznań"
- "Zmiana przestrzeni biurowej na terenie hal 1 i 2 w zakładzie 1 (wybrane piętra)"
- "Interaktywna tablica – wizualizacja danych wykorzystywanych na spotkaniach obszarowych (aplikacja webowa)"
- "System nadzoru nad usuwaniem awarii na Spawalni wraz z aplikacją na urządzenia mobile (Android lub iOS)"
- "Zaprojektowanie układu (Fotowoltaika lub inne) wspomagającego dogrzewanie wody na bramce wysokiego ciśnienia na myjni samochodowej"
- "Opracowanie nośnika danych między wydziałami Rdzeniarni, Odlewni Głowic Cylindrowych i Obróbki Mechanicznej"
- "Zastąpienie konwencjonalnego transportu dostaw Cockpitów do linii montażowej transportem autonomicznym"
- "Konstrukcja i Zabudowa auta typu Cargomat z możliwością odbioru paczek z mobilnego auta"
- ”Smart Connect” pewnie w przyszłość
- „BlaBla Caddy / Caddy Share – zaprojektowanie i stworzenie systemu współdzielenia i zarządzania flotą VWP”
- „System ułatwiający wzywanie pomocy fachowej (Służba zdrowia, IT, Utrzymanie Ruchu) na miejsce zdarzenia oraz wspomagający ewakuację oparty o model sieci sensorycznej i IoT”
- „Koncept autonomicznego transportu pojazdów w VW Crafter”
- „Automatyzacja procesu logistycznego połączona z poprawą ergonomii podczas produkcji odlewów”
- „Optymalizacja procesów zgrzewania w obszarze Podwozie Caddy zużycia materiałów produkcyjnych (kap), w kontekście Think Blue Factory”
- „Projekt zrobotyzowanej linii paletyzującej głowice 1.0 TSI”
- „Komfort pracy w open space – czyli jak efektywnie pracować wśród setek innych osób”
- „Industrie 4.0 – co oznacza dla nowopowstającej fabryki Volkswagen Poznań we Wrześni”
- „Opracowanie koncepcji konfekcjonowania rdzeni i automatyczny odbiór rdzeni do odlewania głowic”
- „Szanse i ryzyka przy przeniesieniu produkcji na przykładzie dostawy części. Stworzenie listy kontrolnej”
- „Oświetlenie zewnętrzne fabryki, wewnętrzne hal i linii produkcyjnych – nowe technologie LED”
- „Opracowanie systemu określającego wariantowość w zabudowie zaślepek w otworach okiennych T5”
- „Opracowanie rozwiązania dla bezprzewodowych pomiarów temperatur na suszarce w lakierni”
- „Projekt przebudowy maszyny Dekel Maho DMC 70H duo BLOCK z chłodzenia emulsją na chłodzenie minimalne jednokanałowe z doprowadzeniem przez wrzeciono”
- „Optymalizacja koncepcji systemu uszczelnienia drzwi skrzydłowych”
- „Ocena geometrii przetłoczeń”
- „Automatyzacja rdzeniarni Anorganik – automatyzacja odbioru i gratowania rdzeni”
- „Manipulator do zabudowy kół samochodem”
- „Długoterminowa strategia zarządzania wizerunkiem pracodawcy Volkswagen Poznań – Fabryka Samochodów Użytkowych”
- „Optymalizacja procesu potwierdzeń wysyłek samochodów sprzedanych jako eksport i wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów”