Konkurs Be the Best

Uważasz, że nie ma problemów nie do rozwiązania? Zastanawiasz się, jak najlepiej rozpocząć swoją zawodową karierę? Chcesz stać się częścią historii światowej motoryzacji? Dołącz do nas!

Konkurs Be The Best jest specjalnie dla Ciebie – podziel się z nami swoimi pomysłami i kreatywnością i wygraj!

Czekają na Ciebie nagrody pieniężne, a także propozycja płatnych praktyk, w trakcie których za zadanie będziesz mieć wdrożenie swojego projektu w naszych zakładach.

Jak to działa?

  • Wybierz jeden z podanych tematów konkursowych
  • Samodzielnie lub w dwuosobowym zespole opracuj projekt na realnym case study
  • Skonsultuj swoje pomysły z naszymi specjalistami – opiekunami projektów
  • Stwórz autorskie rozwiązania stojących przed nami wyzwań
  • Zdobądź cenne nagrody oraz doświadczenie w międzynarodowym koncernie

Konkurs przeznaczony jest dla studentów wszystkich uczelni! Spośród zgłoszeń wybranych zostanie 45 zespołów (15 zespołów do każdego z tematów), które współzawodniczyć będą w stworzeniu najlepszego rozwiązania problemu. Następnie, projekty konkursowe oceniane będą przez zespół specjalistów z danego działu fachowego, którzy rozpatrywać je będą pod kątem funkcjonalności, skuteczności działania, łatwości obsługi i uwzględnienia określonych w zadaniu wytycznych.

W każdym z tematów, trzy zespoły, które uzyskają najwyższe oceny, otrzymają tytuły laureatów konkursu Be The Best oraz:

  • I miejsce – 10 000 zł + możliwość realizacji płatnych praktyk w zakładach VWP
  • II miejsce – 5 000 zł
  • III miejsce – 2 000 zł
Konkurs Be The Best

Poznaj tematy zadań

Projekt automatycznego pistoletu do wbijania gumowych tulejek z podajnikiem

Elektroniczne nosidła montażowe z systemem Pick-by-light

Analiza danych procesowych procesu odlewania i obróbki dla produktu „Obudowa przekładni silnika elektrycznego – platforma MEB (Modularna elektryczna zabudowa)” w celu poprawy jakości i wydajności produkcji

Poprzednie edycje

Zobacz, z jakimi tematami zmagali się uczestnicy poprzednich edycji.

  1. Porównywanie danych procesowych urządzeń wykorzystywanych w budowie karoserii
  2. Cyfryzacja danych wykorzystywanych do przeprowadzenia kontroli polakierowanej karoserii
  3. Aplikacja WEB wykorzystywana do analizy ilościowej i jakościowej błędów występujących na powierzchniach karoserii w procesie lakierowania

  1. Digitalizacja wydruków montażowych w obszarach podmontaży w celu optymalizacji procesów
  2. Autonomiczny transport wybranej sekwencji z uwzględnieniem automatycznego załadunku i rozładunku oraz przejazdu po rampie o nachyleniu 9%

  1. "Pomysły na obniżenie emisji CO2 i kosztów energii w działalności Volkswagen Poznań"
  2. "Zmiana przestrzeni biurowej na terenie hal 1 i 2 w zakładzie 1 (wybrane piętra)"
  3. "Interaktywna tablica – wizualizacja danych wykorzystywanych na spotkaniach obszarowych (aplikacja webowa)"

  1. "System nadzoru nad usuwaniem awarii na Spawalni wraz z aplikacją na urządzenia mobile (Android lub iOS)"
  2. "Zaprojektowanie układu (Fotowoltaika lub inne) wspomagającego dogrzewanie wody na bramce wysokiego ciśnienia na myjni samochodowej"
  3. "Opracowanie nośnika danych między wydziałami Rdzeniarni, Odlewni Głowic Cylindrowych i Obróbki Mechanicznej"
  4. "Zastąpienie konwencjonalnego transportu dostaw Cockpitów do linii montażowej transportem autonomicznym"
  5. "Konstrukcja i Zabudowa auta typu Cargomat z możliwością odbioru paczek z mobilnego auta"
  6. ”Smart Connect” pewnie w przyszłość

  1. „BlaBla Caddy / Caddy Share – zaprojektowanie i stworzenie systemu współdzielenia i zarządzania flotą VWP”
  2. „System ułatwiający wzywanie pomocy fachowej (Służba zdrowia, IT, Utrzymanie Ruchu) na miejsce zdarzenia oraz wspomagający ewakuację oparty o model sieci sensorycznej i IoT”
  3. „Koncept autonomicznego transportu pojazdów w VW Crafter”
  4. „Automatyzacja procesu logistycznego połączona z poprawą ergonomii podczas produkcji odlewów”
  5. „Optymalizacja procesów zgrzewania w obszarze Podwozie Caddy zużycia materiałów produkcyjnych (kap), w kontekście Think Blue Factory”

  1. „Projekt zrobotyzowanej linii paletyzującej głowice 1.0 TSI”
  2. „Komfort pracy w open space – czyli jak efektywnie pracować wśród setek innych osób”
  3. „Industrie 4.0 – co oznacza dla nowopowstającej fabryki Volkswagen Poznań we Wrześni”

  1. „Opracowanie koncepcji konfekcjonowania rdzeni i automatyczny odbiór rdzeni do odlewania głowic”
  2. „Szanse i ryzyka przy przeniesieniu produkcji na przykładzie dostawy części. Stworzenie listy kontrolnej”
  3. „Oświetlenie zewnętrzne fabryki, wewnętrzne hal i linii produkcyjnych – nowe technologie LED”

  1. „Opracowanie systemu określającego wariantowość w zabudowie zaślepek w otworach okiennych T5”
  2. „Opracowanie rozwiązania dla bezprzewodowych pomiarów temperatur na suszarce w lakierni”
  3. „Projekt przebudowy maszyny Dekel Maho DMC 70H duo BLOCK z chłodzenia emulsją na chłodzenie minimalne jednokanałowe z doprowadzeniem przez wrzeciono”

  1. „Optymalizacja koncepcji systemu uszczelnienia drzwi skrzydłowych”
  2. „Ocena geometrii przetłoczeń”
  3. „Automatyzacja rdzeniarni Anorganik – automatyzacja odbioru i gratowania rdzeni”

  1. „Manipulator do zabudowy kół samochodem”
  2. „Długoterminowa strategia zarządzania wizerunkiem pracodawcy Volkswagen Poznań – Fabryka Samochodów Użytkowych”
  3. „Optymalizacja procesu potwierdzeń wysyłek samochodów sprzedanych jako eksport i wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów”

Chcesz wiedzieć więcej?