Wynik marki Volkswagen Samochody Użytkowe

20 stycznia 2014

„Mimo trudnej koniunktury w Europie, udało nam się osiągnąć dobry wynik” – podkreślił dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Dziękujemy naszym klientom za zaufanie, będziemy im nadal oferować najwyższą jakość i innowacyjne technologie w rozsądnych cenach.”

W Ameryce Południowej sprzedaż użytkowych Volkswagenów wzrosła o 8,3 procent do 160.400 samochodów (2012: 148.100). Z tego 123.900 sztuk przypadło na Brazylię (2012: 113.600; +9,1 procent) i 24.200 na Argentynę (2012: 20.100; +20,5 procent). Na rynku meksykańskim, należącym do regionu Ameryki Północnej, marka sprzedała o 24,5 procent więcej aut, mianowicie 9.850 sztuk (2012: 7.900).

W Afryce nabywców znalazło 20.140 użytkowych Volkswagenów (2012: 19.500; +3,5 procent). W regionie Azji i Pacyfiku wielkość sprzedaży wzrosła do 20.150 aut (2012: 18.950; +6,4 procent). W regionie Bliskiego Wschodu sprzedaż spadła w 2013 roku o 9,4 procent do 26.900 egzemplarzy (2012: 29.700).

W Europie Volkswagen sprzedał 314.400 lekkich samochodów użytkowych serii T5, Caddy, Amarok i Crafter (2012: 325.900; -3,5 procent), z czego w Europie Zachodniej bez Niemiec klienci odebrali 159.400 aut (2012: 161.100; -1,1 procent). W Niemczech nowym nabywcom przekazanych zostało 114.800 samochodów (2012: 123.100; -6,7 procent). W Europie Wschodniej Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 40.250 pojazdów (2012: 41.670; -3,4 procent).

W 2013 roku w Polsce zarejestrowano 5.104 auta marki Volkswagen Samochody Użytkowe, jest to o 3,86 procent mniej niż w roku 2012 (5.309 szt.). Udział w rynku wyniósł 10,80 procent. Największą popularnością wśród klientów cieszył się produkowany w Poznaniu Volkswagen Caddy (2.228 szt.). Modeli z serii T5 zarejestrowano 1.520, Crafterów 786 i Amaroków 570.

Źródło: 
Volkswagen Group Polska
Volkswagen PR Manager
Tomasz Tonder
Telefon: +48 (0) 61 627 34 01
Fax: +48 (0) 61 627 34 49
E-Mail: tomasz.tonder@volkswagen.pl
www.vw.press-bank.pl