Budowa łącznika technologicznego rozpoczęła się w sierpniu tego roku. Docelowo tą właśnie drogą, przy wykorzystaniu autonomicznych wózków jezdniowych transportowane będą części z hali logistycznej do hali montażu. Dietmar Mnich, Dyrektor Zakładu „Nowa inwestycja to kolejny krok w kierunku optymalizacji oraz zabezpieczenia przyszłości zakładu w Poznaniu. Inwestycja pozwoli na wyłączenie z ruchu samochodów ciężarowych, którymi w sposób ciągły w tej chwili przewożone są pojemniki pomiędzy halami. Związane z tym jest przyspieszenie procesów logistycznych oraz znaczna redukcja emisji CO2”
Budowany łącznik będzie miał długość blisko 200m. Jörg Pott Dyrektor Logistyki w Zakładzie Poznań „ Bezpośrednie połączenie z halą produkcyjną otwiera nam także możliwości wdrożenia innowacyjnych procesów dostarczania materiałów na linie produkcyjne.” W pierwszym etapie wdrożenia rozwiązania tj. do połowy 2020 roku transport części odbywać się będzie przy wykorzystaniu elektrycznych wózków jezdniowych, w kolejnej fazie wprowadzone będą elektryczne pojazdy autonomiczne, które w ruchu ciągłym przewozić będą z hali logistycznej do hali montażu części sekwencjonowane i komisjonowane m.in. takie jak: tapicerki, klamki, kierownice, szyby drzwi przednich, uszczelki czy przewody klimatyzacji. Średnia prędkość wózków wynosić będzie ok 6km/h. Wartość tej inwestycji to ponad 8 mln złotych, a jej zakończenie planowane jest na początek 2020 roku.
Każdego dnia do zakładu w Poznaniu transportowanych jest ponad milion części i podzespołów do produkcji samochodów. Zgodnie z polityką środowiskową 98% z nich transportowana jest w pojemnikach wielokrotnego użytku. Pozostałe 2% stanowią opakowania z papieru i drewna, które poddawane są recyclingowi.
Dalsza rozbudowa zakładu
Budowa hali i łącznika logistycznego to pierwsza faza rozbudowy zakładu w Poznaniu. W połowie 2020 roku zakończy się drugi, kluczowy dla przyszłości tego zakładu etap tj; rozbudowa hali spawalni. Od początku swojej działalności Volkswagen Poznań zainwestował w swoje lokalizacje ponad 10 miliardów złotych. W latach 2019 i 2020 planowane inwestycje w nowe hale, maszyny i urządzenia wyniosą kolejne 2 miliardy złotych.