Zaprezentowana przed trzema laty rekreacyjna wersja Caddy z krótkim rozstawem osi, opatrzona przydomkiem Cross, doczekała się właśnie godnego następcy w postaci Alltracka. Auto z elementami stylistycznymi typowymi dla samochodów terenowych można kupić w wersji furgon lub osobowej. Jak na wersję Alttrack przystało, Caddy jest oferowany również z napędem na cztery koła 4MOTION.Nieprzerwanie od 2003 roku różne wersje Volkswagena Caddy produkowane są wyłącznie w fabryce Volkswagena w Poznaniu.
W obu wersjach – Furgon i Trendline – Caddy Alltrack jest oferowany z aż ośmioma silnikami do wyboru. Benzynowe jednostki napędowe mają pojemność 1,0 l, 1,2 l i 1,4 l i moc – odpowiednio – 75 kW/102 KM, 62 kW/84 KM i 92 kW/125 KM. Turbodiesel 2.0 TDI występuje w aż 4 wariantach mocy – 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 90 kW/122 KM i 110 kW/150 KM. Ponadto, klienci mają do wyboru również oszczędny silnik 1.4 TGI o mocy 81 kW/110 KM zasilany gazem ziemnym. Zależnie od rodzaju silnika można wybierać między mechanicznymi przekładniami 5- i 6-biegowymi lub 6- albo 7-stopniowymi dwusprzęgłowymi DSG.
Nowy model seryjnie jest wyposażony w – między innymi – system „Front Assist”, który monitoruje otoczenie przed samochodem, w funkcję hamowania awaryjnego w mieście (City Emergency Braking), a także w system automatycznego hamowania po kolizji. Front Assist ostrzega kierowcę przed grożącym niebezpieczeństwem, a w wypadku zagrożenia kolizją przygotowuje pojazd do awaryjnego hamowania, wspiera działanie hamulców i jeżeli kierowca nie zareaguje, sam automatycznie inicjuje hamowanie samochodu. Z kolei system automatycznego hamowania po kolizji zmniejsza lub całkowicie eliminuje ryzyko uderzenia auta po wypadku w kolejną przeszkodę. Do zderzenia z więcej niż tylko jedną przeszkodą dochodzi aż w jednej czwartej wypadków, w których pasażerowie doznali obrażeń. Aby temu zapobiec, system automatycznego hamowania po kolizji po pierwszym zderzeniu samoczynnie uruchamia hamulce, jeśli kierowca sam nie jest w stanie tego zrobić.
Każdy Caddy Alltracka seryjnie jest również wyposażony w system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z systemami ABS, EDS, ASR, MSR, asystentem siły hamowania i systemem stabilizacji toru jazdy przyczepy. Do wyposażenia standardowego wersji Furgon należą 4 poduszki powietrzne, natomiast osobowej odmiany Trendline – 6 poduszek powietrznych.
Oferowany w ramach wyposażenia dodatkowego system ACC, który reguluje automatycznie odstęp od poprzedzającego auta – aktywny podczas jazdy z prędkościami od 0 do 160 km/h (auta z DSG) lub od 30 do 160 km/h (samochody z mechaniczną skrzynią biegów) – mierzy odległość i różnicę prędkości w stosunku do pojazdu jadącego z przodu. W autach wyposażonych w przekładnię DSG system ACC przyhamowuje pojazd np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, powodując nawet jego całkowite zatrzymanie.
Caddy Alltracka można także wyposażyć (opcjonalnie) w asystenta świateł drogowych „Light Assist” oraz w czujnik rozpoznawania zmęczenia kierowcy. Do egzemplarzy wyposażonych seryjnie w system radiowy „Composition Color” albo w dostępny za dopłatą system „Composition Media” lub radiowo-nawigacyjny „Discover Media” można zamówić kamerę cofania. Opcjonalny system „Park Assist” ułatwia zarówno parkowanie „w zatoczkach”, jak i prostopadle do krawędzi jezdni.
Dwie wersje silnikowe Caddy Alltracka – 2.0 TDI o mocy 90 kW/122 KM i 110 kW/150 KM – można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Napęd na cztery koła poprawia trakcję Alltracka zarówno na asfaltowych drogach, jak i poza nimi i dobrze pasuje do zewnętrznego stylu auta.
Ceny nowego Caddy Alltracka zaczynają się od 59.450 zł netto za model z nadwoziem typu furgon (73.124 zł brutto) i 76.100 zł netto za wersję osobową Trendline (93.603 zł brutto) – w obydwu przypadkach chodzi o modele z podstawowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 84 KM.