Marka Volkswagen Samochody Użytkowe jest oficjalnym partnerem Mistrzostw Świata w sportowym cięciu drewna – STIHL TIMBERSPORTS World Championship 2015. Zawody, które w dniach 13-14 listopada odbędą się w Poznaniu będą gościły 100 najlepszych drwali z całego świata. Podczas dwóch dni rywalizować będą oni w kilku dyscyplinach sportowego cięcia drewna.
Dyscyplina ta wywodzi się z ziem Australii, Nowej Zelandii, Kanady i USA. Aby wybrać najlepszego spośród siebie, drwale w tych krajach już w XIX wieku urządzali tradycyjne lokalne zawody w cięciu i rąbaniu drewna. Z czasem stały się one profesjonalnymi imprezami na wysokim poziomie sportowym.
Oficjalnym samochodem imprezy został Amarok. Model, który Volkswagen produkuje między innymi dla profesjonalistów zawodowo działających w terenie, a także dla pasjonatów spędzających czas poza miastem. Amarok z napędem na wszystkie koła 4Motion doskonale sprawdza w zadaniach poza utwardzonymi drogami.
Podczas indywidualnych Mistrzostw Świata zawodnicy występują w trzech dyscyplinach sprawdzających umiejętności posługiwania się siekierą i w trzech, podczas których rywalizacja przebiega przy użyciu piły. Springboard, underhand chop i standing block chop należą do klasycznych dyscyplin, w których używa się siekiery, z kolei w konkurencjach single buck (piła ręczna), stock saw (pilarka łańcuchowa) i hot saw (specjalne pilarki o zwiększonych rozmiarach i mocy) zawodnicy pracują na czas piłą i pilarkami różnego rodzaju.
W zbliżających się Mistrzostwach Świata STIHL TIMBERSPORTS, które będą rozgrywane na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach 13-14 listopada, rywalizować będzie ponad 100 zawodników z 20 krajów świata. Pierwszy dzień stał będzie pod znakiem rywalizacji drużynowej, w której wystąpią reprezentanci krajów europejskich, a także Australii, Nowej Zelandii, USA i Kanady. Podczas drugiego dnia rywalizacji najlepszych dwunastu drwali świata będzie walczyło indywidualnie o tytuł mistrza świata.
Mistrzostwa transmitowane są w telewizji na antenie Eurosport, który jest medialnym partnerem imprezy, dzięki czemu wielomilionowa publiczność może oglądać i kibicować zawodnikom przed telewizorami na całym świecie.