Jak przygotować kompletną ofertę, jakie standardy zapewniają jakość w procesie produkcji samochodów i samym produkcie, czego oczekują klienci – na te i wiele innych pytań odpowiedzieli uczestnicy i organizatorzy czwartej już Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej Dostawców Motoryzacyjnych. Spotkanie organizowane przez Volkswagen Poznań zgromadziło w Poznaniu blisko dwieście firm produkujących części samochodowe – głównych graczy polskiego rynku motoryzacyjnego.
- Bezpośredni kontakt z dostawcami jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Jens Ocksen, Prezes Volkswagen Poznań. – Tym bardziej teraz, kiedy toczą się rozmowy z nowymi firmami - dostawcami dla fabryki Craftera we Wrześni. Spotkanie w Poznaniu jest doskonałą okazją do przekazania wiedzy, do wysłuchania ich opinii, wreszcie do budowania pozytywnych relacji z naszymi partnerami biznesowymi.
Volkswagen Poznań stawia na rozwój krajowych dostawców, tworząc tym samym nowe miejsca pracy.
– Każde nowe miejsce pracy przy produkcji samochodów daje trzy – cztery nowe miejsca pracy u bezpośrednich i pośrednich dostawców – mówi Jens Ocksen.
W tej chwili około 40 procent obrotu części bezpośrednio produkcyjnych, czyli tych które znajdują się w gotowym samochodzie, generowane jest właśnie przez polskich dostawców. Fabryka na stałe współpracuje z ponad siedemdziesięcioma krajowymi firmami. Liczby te będą się wkrótce zwiększać, biorąc pod uwagę kolejnych dostawców do nowego modelu Crafter, który już za rok zjedzie z taśmy montażowej nowej fabryki
w Białężycach pod Wrześnią.
Udział w konferencji w Poznaniu wzieli członkowie kierownictwa Volkswagen AG, Volkswagen Samochody Użytkowe, a także przedstawiciele spółek koncernowych jak Sitech, MAN, Scania oraz Volkswagen Group Polska.
Przez dwa dni goście uczestniczyli w warsztatach, wykładach i dyskusjach na temat jakości produkowanych części oraz współpracy.
Obecny poziom produkcji pojazdów lokuje Polskę na trzecim miejscu w regionie, za Czechami i Słowacją. Wynika to ze znacznie niższych wolumenów produkcji samochodów osobowych, podczas gdy pod względem produkcji pojazdów użytkowych Polska pozostaje niekwestionowanym liderem.