Volkswagen Poznań po raz kolejny w ścisłej czołówce najlepszych pracodawców w Polsce

27 maja 2024

Polacy po raz 14. wybrali najatrakcyjniejszych pracodawców. Według badania Randstad Employer Brand Research 2024, najlepszymi dla Polaków miejscami pracy są firmy z branży motoryzacyjnej. W ścisłej czołówce rankingu znalazł się Volkswagen Poznań, który awansował aż na czwartą pozycję zestawienia. Ankietowani w badaniu oceniali firmy na podstawie wielu czynników, które według nich w największym stopniu decydują o atrakcyjności pracodawcy. W badaniu wzięło udział blisko 6,8 tysięcy respondentów w wieku od 18 do 64 lat, osób pracujących, uczących się lub poszukujących zatrudnienia.
 
W czternastej edycji badania Randstad Employer Brand Research wyraźnie zauważyć można wzrost atrakcyjności zatrudnienia w firmach z branży motoryzacyjnej. Volkswagen Poznań jest jednym z najbardziej docenianych przez ankietowanych pracodawców w Polsce i znalazł się na czwartym miejscu rankingu. Ogółem, w pierwszej dziesiątce najlepszych znalazły się: 4 firmy motoryzacyjne, firma działająca w sektorze spożywczym, jedna z sektora nowoczesnych technologii, jedna związana z branżą lotniczą, przedsiębiorstwo medyczne, przedsiębiorstwo z branży produkcyjnej i z branży energetycznej. Volkswagen Poznań wyróżniła dobra kondycja finansowa, reputacja i stabilność zatrudnienia.
 
Czytaj też: Volkswagen Poznań podwoi zatrudnienie w dziale rozwoju
 
Volkswagen Poznań po raz kolejny znalazł się w wąskim gronie najlepszych pracodawców w Polsce. To nas niezmiernie cieszy, a jednocześnie jesteśmy dumni z tego, że tak postrzegają nas zarówno pracownicy, jak i osoby zamierzające dopiero podjąć pracę zawodową – mówi Jolanta Musielak, członkini zarządu Volkswagen Poznań ds. personalnych i organizacji. - W Volkswagen Poznań to pracownik jest najważniejszy i jako spółka dbamy o to, by osoby zatrudnione w naszych zakładach w Poznaniu, w Swarzędzu i w Białężycach miały jak najlepsze warunki do pracy, by miały możliwość rozwoju kompetencji, a jednocześnie by były usatysfakcjonowane finansowo. Jak widać po wynikach badania czynniki te są doceniane na rynku pracy i umacniają naszą pozycję jako jednego z TOP pracodawców w Polsce.
Badają atrakcyjność pracodawców już ponad 20 lat
Randstad Employer Brand Research to projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 r. w Belgii. Dziś obecne jest już w 32 krajach i obejmuje ponad 170 000 respondentów. W tym roku ma 14. edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców i firmy dodatkowe, dzięki którym zachowany jest benchmark sektorowy oraz 6794 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu). Obejmuje zdolnych do pracy Polaków w wieku od 18 do 64 lat, zarówno uczących się, pracujących, jak i poszukujących pracy. Przeprowadzone zostało w styczniu 2024 roku.