Volkswagen Samochody Użytkowe do końca czerwca bieżącego roku dostarczył klientom na całym świecie 222.900 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pick-up’ów. W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku oznacza to wzrost o 2,4% (2014 r.: 217.700 sztuk). Marka zanotowała bardzo dobry wynik w Polsce, gdzie w pierwszym półroczu zarejestrowano 3.182 samochody, czyli o 16,1 procenta więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
„Osiągnęliśmy duży wzrost. Zawdzięczamy go naszym nowoczesnym samochodom oraz popytowi w Europie Zachodniej” – stwierdził Członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu Bram Schot. „Nasze fabryki w Hanowerze i w Poznaniu sprawnie przestawiły się na produkcję aut nowej generacji; zebraliśmy dużo zamówień wśród klientów. Oczywiście, wysoki popyt na T6 i Caddy 4 zawdzięczamy renomie, jaką cieszą się poprzednie generacje tych modeli”.
Sprzedaż modeli z serii T5 wzrosła na całym świecie o 8,8% do 88.800 aut (I-VI 2014 r.: 81.500 sztuk). Sprzedaż Caddy jest większa o 0,5% i wyniosła 73.900 pojazdów (I-VI 2014 r.: 73.500 aut). Z kolei popyt na Craftera okazał się większy o 5,3% osiągając liczbę 23.700 egzemplarzy (I-VI 2014 r.: 22.500 samochodów). Sprzedaż pick-up’a Amaroka zmniejszyła się o 5,6% do 36.700 sztuk (I-VI 2014 r.: 38.800 aut).
W Europie Zachodniej sprzedaż aut marki Volkswagen Samochody Użytkowe wzrosła od stycznia do czerwca 2015 roku o 5,0% do 151.100 egzemplarzy (styczeń-czerwiec 2014 r.: 143.800 aut). Największym rynkiem w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku okazały się Niemcy – sprzedano tu 58.300 aut marki Volkswagen Samochody Użytkowe (wzrost o 4,1%; 2014 r.: 56.000 samochodów).
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała bardzo dobre wyniki w Polsce, gdzie w okresie od stycznia do końca czerwca 2015 roku zarejestrowano 3.182 lekkie auta użytkowe VW (+ 16,1 procenta). Udział w rynku wyniósł 10,9 procenta. Największym zainteresowaniem klientów w naszym kraju w pierwszym półroczu 2015 r. cieszyły się Caddy (1.544 sztuki, +12,4%). Duże przyrosty rejestracji zanotowano w przypadku serii T5 (919 aut, +20,6%) i Craftera (553 samochody, +36,9%).
W Europie Wschodniej do końca czerwca sprzedaż zmniejszyła się o 18,9% do 15.200 pojazdów (I-VI 2014 r.: 18.800 samochodów). Na Bliskim Wschodzie Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększył zbyt o 44,1% i wyniósł on 16.100 egzemplarzy (I-VI 2014 r.: 11.200 aut). Szczególnie duży udział miała w tym Turcja, gdzie sprzedano o 47,7% więcej pojazdów, czyli 13.900 sztuk (I-VI 2014 r.: 9.400 aut).
Do klientów w Ameryce Południowej trafiło 17.900 samochodów (spadek o 10,9%; I-VI 2014 r.: 20.100 sztuk). W danych za poprzedni rok dotyczących regionu Ameryki Południowej zawarte są informacje o sprzedaży 1.300 sztuk modelu T2, którego produkcję zakończono w grudniu 2013 roku. Szczególnie trudnym rynkiem dla Volkswagena Samochody Użytkowe okazała się Brazylia ze spadkiem sięgającym aż jednej trzeciej; sprzedaż w Brazylii wyniosła 6.100 pojazdów (2014 r.: 9.400 aut). Argentyna, w której klientów znalazło 9.200 samochodów odnotowała ponownie niewielki wzrost w wysokości 3,9% (2014 r.: 8.840 samochodów).
Rośnie sprzedaż aut użytkowych Volkswagena
09 lipca 2015