Marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje podczas Poznań Motor Show, czwartą generację bestsellerowego modelu Caddy. Jego poprzednik, uhonorowany wieloma nagrodami, w ciągu 11 lat znalazł na świecie półtora miliona nabywców. Ten sukces zamierza kontynuować nowe Caddy – zarówno wersja dostawcza, jak i jej osobowy odpowiednik stały się pod każdym względem doskonalsze. Zrywny miejski samochód dostawczy, a równocześnie rodzinny kompaktowy van będzie jak jego poprzednik produkowany w fabryce Volkswagena w Poznaniu i wejdzie na rynek w połowie roku. Pierwsze prognozy rynkowe wskazują na bardzo dobry odbiór nowych wersji VW Caddy oraz VW Caddy Maxi. W związku z duży popytem oraz zainteresowaniem klientów Volkswagen Poznań zatrudni nawet 900 nowych pracowników.
Podstawowe ceny nowego Caddy w Niemczech wynoszą 14.785 euro (netto, wersja dostawcza) oraz 15.330 euro netto (18.242,70 euro brutto, wersja Conceptline, zastępująca dotychczasową odmianę Startline). Są to ceny wersji z podstawowym silnikiem TSI o mocy 62 kW/84 KM.
W Polsce cenniki zostaną opublikowane pod koniec kwietnia, wtedy też dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale roku nowe Caddy trafi do polskich salonów.
Jednostki napędowe nowego Caddy prezentują najwyższy poziom współczesnej techniki – spełniają normę emisji spalin Euro 6, zapewniając najlepszą wydajność. Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Jest on dostępny w wersjach o różnej mocy – od 55 kW/75 KM, aż do topowej, uzyskującej 110 kW/150 KM. Najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu towarowego dostawczy VW Caddy BlueMotion. Nowe Caddy zadowalając się mniejszą ilością paliwa niż 4 litry na 100 km, wyznacza nowe standardy. 1.4-I-TGI, następca popularnego Caddy EcoFuel, zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28% mniej paliwa.
W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 62 kW/84 KM, poprzez trzycylindrowego 1.0 TSI uzyskującego 75 kW/102 KM, po czterocylindrowego 1.4 TSI generującego moc 92 kW/125 KM.
Nowe Caddy wyposażono w liczne systemy bezpieczeństwa oraz poprawiające komfort, które służą pasażerom i wspomagają pracę kierowcy. Nowe Caddy wyposażone zostało w wiele systemów asystujących, które nie występowały wcześniej w samochodach użytkowych. Przykładem jest system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi system awaryjnego hamowania w mieście. Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. W idealnym przypadku można dzięki niemu wyeliminować wypadki polegające na najechaniu na przeszkodę. Ponadto, osobowe wersje Caddy, oprócz bocznych poduszek powietrznych wyposażono także w poduszki kurtynowe.
Około 22% wszystkich wypadków, w których pasażerowie odnoszą obrażenia, to kolizje z udziałem kilku pojazdów. Aby złagodzić skutki tego rodzaju zdarzeń, nowe Caddy wyposażono w wielokrotnie nagradzany system automatycznego hamowania po kolizji, który po zderzeniu sam hamuje, jeśli kierowca nie jest w stanie nacisnąć na pedał hamulca.
W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są system świateł drogowych Light Assist (automatycznie włącza i wyłącza w odpowiednich warunkach światła drogowe) oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Drugi z nich, gdy stwierdzi, że styl jazdy kierowcy odbiega od stylu uznanego za normalny - zaleci postój, jeśli okaże się to konieczne. Dobrą widoczność zapewnia z kolei ogrzewanie przedniej szyby, dostępne jako element wyposażenia dodatkowego.
Automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, dostępny w opcji) działa przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu.
Wyposażając Caddy w systemy radiowe Composition Colour, Composition Media lub w system radiowo-nawigacyjny Discover Media, można zamówić także kamerę monitorującą obszar za pojazdem. Dostępny jako opcja asystent parkowania Park Assist umożliwia automatyczne zaparkowanie samochodu „w zatoczce”, a także prostopadle do jezdni, co szczególnie przydaje się w branży kurierskiej.
Ewolucja bestsellera: nadwozie nowego Caddy zwraca uwagę nie tylko ostrzejszymi kształtami i stylowo nakreślonymi powierzchniami karoserii. Niepowtarzalny charakter kompaktowemu furgonowi nadają na nowo zaprojektowany przód nadwozia oraz charakterystyczna tylna część; dzieje się tak między innymi dzięki reflektorom i tylnym lampom, których kształt zmieniono. Nie tracąc nic ze swojej wyjątkowej funkcjonalności miejski dostawczy Caddy zyskał jeszcze więcej swoistego stylu - stał się niepowtarzalny i jeszcze bardziej dynamiczny.
Podobnie jak wyraziste nadwozie, także wnętrze nowego Caddy zyskało zupełnie nowy wymiar. Dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza dodają mu charakteru, a system informacyjno-rozrywkowy kolejnej generacji podkreśla jego nowoczesny styl.
W samym minionym roku dostarczono klientom około 149.000 Caddy (+9.000). Ogółem sprzedano około 1,5 miliona jednostek Caddy trzeciej generacji. W zakładzie w Poznaniu zatrudnionych jest około 7000 pracowników. Obok Caddy produkowane są tutaj także wersję modelu Transporter (27.400 samochodów w 2014 r.) oraz podzespoły (3,3 miliona odlewów w 2014 r.). Pierwsze prognozy rynkowe wskazują na bardzo dobry odbiór nowych wersji VW Caddy oraz VW Caddy Maxi. W związku z duży popytem oraz zainteresowaniem klientów Volkswagen Poznań zatrudni nawet 900 nowych pracowników.