• Montaż

    Powierzchnia produkcyjna - 61 200m2. 
    Ilość linii montażowych - 5. 
    Długość linii montażowych - 1250m. 
    Linie podmontażowe podmontaż kokpitu, podmontaż drzwi i podmontaż zespołu napędowego.

  • Czas produkcji

    Jedna godzina potrzebna jest do wyprodukowania kokpitu, kolejne 2,5 upływają od momentu wyjścia gotowego produktu z linii do zabudowania go w samochodzie.

    Kolejność produkcji

    Kokpity budowane są w Zakładzie 4 w Swarzędzu w tej samej kolejności co samochody w Antoninku.

  • Dalszy etap produkcji

    Kompletne i sprawdzone, są automatycznie transportowane do punktu ponownego montażu na karoserii w końcowym etapie procesu.

    Podmontaż drzwi

    Na odrębnej linii produkcyjnej, uprzednio zdemontowane drzwi, budowane są zgodnie ze specyfikacją zamówienia.

  • Montaż kokpitu

    W produkcji używane są 2 manipulatory do montażu kokpitu (jeden dla Caddy i jeden dla T6). Po osadzeniu ważącego około 100kg kokpitu w karoserii jest on przykręcany.

    Uszczelnianie

    Aby zapewnić szczelność między kokpitem, a ścianą grodziową stosuje się specjalny klej, który aplikowany jest za pomocą robota w ilości 350g.

  • Wesele

    Wesele to połączenie częściowo wyposażonej karoserii z zespołem napędowym.

  • Proces automatyczny

    Pas przedni montowany jest do auta przy pomocy manipulatora ze zintegrowanymi wkrętarkami, które przykręcają go w trybie automatycznym do podłużnic samochodu na odpowiedni moment.

    Zabudowa przedniego pasa samochodu

    Pracownik obsługujący manipulator czuwa nad poprawnym przebiegiem procesu oraz dokręca dwie śruby do błotników przednich.

  • Ilość zalewanego paliwa

    W zależności od auta ilość zalanego paliwa wynosi od 5,5l do 12,5l.

    Proces zalewania paliwem

    Proces napełniania auta paliwem jest procesem automatycznym.

    Rozpoznanie ilości i rodzaju paliwa

    Proces napełniania auta paliwem jest procesem automatycznym; ilość i rodzaj zalewanego paliwa rozpoznawane jest przez zeskanowanie numeru auta umieszczonego na błotniku przy pomocy skanera znajdującego się przy linii montażowej.

  • Kontrola siły dokręcania

    Wszystkie auta są skanowane w celu skontrolowania siły, z jaką dokręcone są śruby mocujące koła.

    Montaż kół

    Codziennie w VW Poznań montowanych jest ok. 3000 kół. Używa się w tym celu 15000 śrub.

    Siła dokręcania

    Śruby kół dokręcane są wkrętarkami wielowrzecionowymi, w przypadku Caddy z momentem 120 Nm, natomiast w T6 z momentem 180 Nm.

  • Proces wklejania szyb

    Pracownik przy użyciu manipulatora pobiera szybę z pojemnika i kładzie ją na tzw. stół ssawkowy. Robot rozpoznaje daną szybę, po czym wybiera odpowiedni program, według którego nakłada klej.

  • Geometria

    Na stanowisku geometrii w każdym z produkowanych samochodów zostaje zmierzona zbieżność całkowita oraz kąt pochylenia kół. Ta operacja realizowana jest przy wykorzystaniu laserowych czujników.

    Ustawianie świateł

    Stanowisko wyposażone jest w program komputerowy pozwalający ustalić odpowiedni kąt pochylenia świateł przednich względem płaszczyzny jezdni.

  • Kabina rolkowa

    W kabinie rolkowej wykonywany jest objazd pojazdu w celu sprawdzenia działania układu napędowego oraz hamulcowego. 
    Samochód rozpędzany jest w kabinie do co najmniej 140km/h.

  • Kabina zraszania

    W kabinie zraszania następuje ostateczne sprawdzenie szczelności pojazdu.
    W ciągu godziny przelewa się tu 130 000 litrów wody wykorzystanej w obiegu wewnętrznym.

  • Odbiór końcowy

    W tym obszarze następuje sprawdzenie ostateczne samochodu pod kątem zgodności z zamówieniem klienta i nadanie statusu samochodu gotowego (przyklejenie zielonej naklejki Q na szybie przedniej samochodu).